Menyedari sekitar 84% anak muda berusia antara 18 tahun sehingga 34 tahun didapati tidak miliki pelindungan – GXBank, bank digital kini memaklumkan laksana kerjasama bersama 3 bankasurans eksklusif selama 10-tahun, untuk menyediakan produk perlindungan mikro bagi rakyat Malaysia yang kurang kemampuan – bersama Zurich Malaysia dan Zurich Life Insurance.

Menerusi usaha ini, ia bertepatan dengan matlamat GXBank untuk memenuhi penyelesaian perbankan buat rakyat Malaysia yang kurang berkemampuan khususnya dari aspek perlindungan. Ini termasuklah penawaran keselamatan ciri perbankan yang lebih baik, dan pendedahan berhubung literasi kewangan.

Berdasarkan langkah itu, dijangka produk pelindungan ini akan tersedia mulai suku ketiga 2024. Aturan ini secara langsung, akan melandaikan kebimbangan yang sedang berlaku pada pasaran semasa, di mana sekitar 58% orang dewasa di Malaysia didapati tidak miliki sebarang insurans hayat serta takaful. Pada kerjasama ini, ia membolehkan GXBank dan Zurich memenuhi keperluan kumpulan tersebut tanpa mengira kelas pendapatan dan kumpulan usia dengan konsep pelindungan mampu-milik.

Online
Hi! Boleh kami bantu?